semakin hari semakin sayang
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 7 jenis wajah mayat di dalam kubur

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Fri Feb 29, 2008 4:31 pm

aku x tau nk letak kat ner thread ni..so aku letak sini jela ek...hehehe...sekadar tuk renungan kite bersama... Very Happy

ade 7 wajah mayat di dalam kubur :
1) mayat yang mukanya berpaling ke arah kiblat. itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah S.W.T. kawan-kawan...syirik ini jangan buat main-main,dosa yang paling besar dalam Islam.kekal dalam neraka selama-lamanya.

2)mayat yang mukanya berbentuk *tak elok*.itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu.lalai dalam solatnya.sesungguhnya solat dapat mencegah diri dari melakukan perbuatan keji dan mungkar.perbuatan keji dan mungkar ini banyak,bukan hanya berdua-duaan ditempat gelap,minum arak,berjudi sahaja. tak tutup aurat pun perbuatan keji juga..bayangkanlah sejak dari baligh lagi kawan-kawan tak pernah tutup aurat,berapa banayak dosa yang telah dikumpulkan.siksa api neraka amat pedih oiii...kalau kawan-kawan nak tahu bagaimana rasa 1/70 bahang(kalau x silap) api nerakan kawan-kawan cuba la cucuh hujung jari kawan-kawan ngan api??macam mana rasanya??boleh thn x? wallahualam...

3)mayat yang kepala menjadi batu yang hitam legam.itulah mayat yang semasa hidupnya derhaka kepada ibu bapa.

4)mayat yang perutnya buncit dan meletup,itulah mayat yang semasa hidupnya suka makan harta yang haram.harta yang haram banyak contohnya.antaranya mencuri...harta yang haram.merompak..harta yang haram...melesapkan duit kawan harta yang haram..

5)mayat yang kukunya mencengkam dan meliliti seluruh tubuhnya.itulah mayat yang semasa hidupnya suka berkelahi,mengata org dan mengumpat org.

6)mayat yang keluar mata air dari kuburnya dan air itu baunya lebih busuk dari bangkai.itulah mayat org yg suka makan riba.

7)mayat yang wajahnya tersenyum itulah mayat yang sesama hidupnya berilmu dan neramal soleh.

p/s:artikel ni aku ambik dari majalh wow...hehehe...same2 la kite ambik iktibar dari ape yang di tulis kat sini..wallahualam...
Back to top Go down
View user profile
mackshinoda
Admin
Admin
avatar

Posts : 224
Join date : 2008-02-28
Age : 35
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Fri Feb 29, 2008 4:44 pm

<---insaf jap
Back to top Go down
View user profile http://borak.forumotion.net
Melayu
sejiwa
sejiwa
avatar

Posts : 23
Join date : 2008-02-29

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Fri Feb 29, 2008 6:22 pm

ye la tuh ko mack...
Back to top Go down
View user profile
aFdSmKaD
sehati
sehati
avatar

Posts : 137
Join date : 2008-02-29
Age : 30
Location : sUmWhErE~

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Fri Feb 29, 2008 11:59 pm

erk..
cam ngeri je bce artikel ni...
hhehehee..
driku mnjdi insaf 2saat..
grrrr
Back to top Go down
View user profile http://www.afdsmkad.wordpress.com
bdk_kYm
sejiwa
sejiwa
avatar

Posts : 27
Join date : 2008-03-01

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:04 am

seram2..waaaaaaaaaa...

insaf la mcmni..uwaaaaaaaaaaaa.... Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
aFdSmKaD
sehati
sehati
avatar

Posts : 137
Join date : 2008-02-29
Age : 30
Location : sUmWhErE~

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:15 am

kym mcm bdgt insaf..
ye ke da insaf ni???
wakakakkaa
Back to top Go down
View user profile http://www.afdsmkad.wordpress.com
bdk_kYm
sejiwa
sejiwa
avatar

Posts : 27
Join date : 2008-03-01

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:44 am

wakaka...mula2 tuh insaf2 gak.

tp skali tertgk c cik afd nie..

trs ilang rasa insaf..wakaka.. Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
aFdSmKaD
sehati
sehati
avatar

Posts : 137
Join date : 2008-02-29
Age : 30
Location : sUmWhErE~

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:48 am

sengal la cik kym ni...
udah2 le tue..
flower
Back to top Go down
View user profile http://www.afdsmkad.wordpress.com
bdk_kYm
sejiwa
sejiwa
avatar

Posts : 27
Join date : 2008-03-01

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:49 am

wakaka..

yer la abg afd,,aku insaf la seketika... Sad

tp ingat...hanya untuk seketika ok... Laughing
Back to top Go down
View user profile
aFdSmKaD
sehati
sehati
avatar

Posts : 137
Join date : 2008-02-29
Age : 30
Location : sUmWhErE~

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:56 am

kekekee..
seketike pon jd la...
dtrime...

kym yg menyeramkan...
wakakakkaa

lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Back to top Go down
View user profile http://www.afdsmkad.wordpress.com
bdk_kYm
sejiwa
sejiwa
avatar

Posts : 27
Join date : 2008-03-01

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 3:58 am

wakaka..nak lari g mana ha..takde tmpt untuk mu lari afd...

grrr.....

ala besa la tuh..keinsafan mmg lahir semula jadi dr diri ku yg baik lg kacak kot ini..wakaka.... Cool
Back to top Go down
View user profile
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 9:24 am

mackshinoda wrote:
<---insaf jap

kejap je insaf..pastu buat balik...hahaha Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz lol!
Back to top Go down
View user profile
prince
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 475
Join date : 2008-02-29
Age : 33
Location : HEAVEN KIGDOM

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 11:24 am

salam..

Bila time tgk muka mayat n reaksinye tu..

Time dia baru mninggal ke???

apa pulak kaitannya dgn keadaan kat kubur..

hmm..

aku yg confuse lagi x memahami..
Back to top Go down
View user profile
prince
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 475
Join date : 2008-02-29
Age : 33
Location : HEAVEN KIGDOM

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 11:25 am

salam...

wakakakakka..

mack tu apndai insaf ke????

tah2 mlm ni gi clubbing..

wakakaka..

sori..
Back to top Go down
View user profile
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 11:41 am

prince wrote:
salam..

Bila time tgk muka mayat n reaksinye tu..

Time dia baru mninggal ke???

apa pulak kaitannya dgn keadaan kat kubur..

hmm..

aku yg confuse lagi x memahami..

wsalam..
wallahualam...aku pun x pasti...ni just untuk renungan kite bersama je..
Back to top Go down
View user profile
sha
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 193
Join date : 2008-03-01
Age : 45
Location : atas gunung

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 4:58 pm

ingat lah masa matiiiiiiiiii.insaflah..........dulu .........kak sha penah masuk dlm ......kubur..yg dibuat .'alam barzath".....dok dlm tu.kotakk yg gelap gelita.dlm 15 minit...sambil baring cam org mati..pastu dorang pasang.kaset..........yg menggernkan.tapi ..hanya Tuhan yg tau.pejam jer mata.....sib baik ok......dugaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..........!!!
Back to top Go down
View user profile
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 5:03 pm

sha wrote:
ingat lah masa matiiiiiiiiii.insaflah..........dulu .........kak sha penah masuk dlm ......kubur..yg dibuat .'alam barzath".....dok dlm tu.kotakk yg gelap gelita.dlm 15 minit...sambil baring cam org mati..pastu dorang pasang.kaset..........yg menggernkan.tapi ..hanya Tuhan yg tau.pejam jer mata.....sib baik ok......dugaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..........!!!

macam mane tu sha??leh cite lebih lanjut lagi x??x faham la..hehehe cheers
Back to top Go down
View user profile
sha
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 193
Join date : 2008-03-01
Age : 45
Location : atas gunung

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sat Mar 01, 2008 8:45 pm

tengku_hakimi wrote:
sha wrote:
ingat lah masa matiiiiiiiiii.insaflah..........dulu .........kak sha penah masuk dlm ......kubur..yg dibuat .'alam barzath".....dok dlm tu.kotakk yg gelap gelita.dlm 15 minit...sambil baring cam org mati..pastu dorang pasang.kaset..........yg menggernkan.tapi ..hanya Tuhan yg tau.pejam jer mata.....sib baik ok......dugaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..........!!!

macam mane tu sha??leh cite lebih lanjut lagi x??x faham la..hehehe cheers

cam ner nak citer hah.......dulu sha pegi tempt org2 arqam ......so dorang adr buat tempat cam alam barzarh....konon kita dok dlm kubur la..tapi dok dalam cam kotak yg gelap gelita......ader ayat2 yg dibaca..........sha tak ler takut sgt cuma seram sikit..tu yg pejam mata......
sajr jer nak try..tapi kalau org yg tak kuat semangat..jgn..... la masuk...sebab ader budak pengsan...hu..hu..skang tempat tu dah tutup kot.....
Back to top Go down
View user profile
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sun Mar 02, 2008 9:10 am

sha wrote:
tengku_hakimi wrote:
sha wrote:
ingat lah masa matiiiiiiiiii.insaflah..........dulu .........kak sha penah masuk dlm ......kubur..yg dibuat .'alam barzath".....dok dlm tu.kotakk yg gelap gelita.dlm 15 minit...sambil baring cam org mati..pastu dorang pasang.kaset..........yg menggernkan.tapi ..hanya Tuhan yg tau.pejam jer mata.....sib baik ok......dugaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..........!!!

macam mane tu sha??leh cite lebih lanjut lagi x??x faham la..hehehe cheers

cam ner nak citer hah.......dulu sha pegi tempt org2 arqam ......so dorang adr buat tempat cam alam barzarh....konon kita dok dlm kubur la..tapi dok dalam cam kotak yg gelap gelita......ader ayat2 yg dibaca..........sha tak ler takut sgt cuma seram sikit..tu yg pejam mata......
sajr jer nak try..tapi kalau org yg tak kuat semangat..jgn..... la masuk...sebab ader budak pengsan...hu..hu..skang tempat tu dah tutup kot.....

ooo...dulu sha ni tergolong dalm golongan arqam ke??? Razz Razz Razz Razz
Back to top Go down
View user profile
prince
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 475
Join date : 2008-02-29
Age : 33
Location : HEAVEN KIGDOM

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sun Mar 02, 2008 11:55 am

salam..

Mmg la sntiasa ingat mati..

Sebab ingat tu nanti kita kan lbh beribadat kpd Allah..

Dgn itu mayat mgkn muka wajah yg soleh tu..

hmm
Back to top Go down
View user profile
tengku_hakimi
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 398
Join date : 2008-02-29
Age : 34
Location : padang pasir

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Sun Mar 02, 2008 4:13 pm

mudah-mudahan kite tergolong dalam golongan yang beramal..aminnn
Back to top Go down
View user profile
araa_nana
sehati sejiwa
sehati sejiwa
avatar

Posts : 415
Join date : 2008-03-03
Age : 27
Location : pink house

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Mon Mar 03, 2008 10:48 pm

Saat Ditalkinkan..."Asyhaduallailahaillallah.........BACA LA..
sebak baca ni...Semoga kita insaf dan menjadi pelajaran. InsyaAllah... Sad


> > > Hari berganti hari.Keadaanku semakin
> > > tenat.Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak
> > > tahu mengapa aku di tempatkan di sini.Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang
> > > memandu kereta ayah,lalu bertembung dengan lori balak.Tapi selepas itu aku
> > > tidak ingat apa-apa.Pandanganku kabur.Tidak dapat ku pastikan siapa
> > > orang-orang yang berada di sekelilingku.Aku terasa dada ku teramat berat
> > > dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi.Derita sungguh nafasku
> > > sesak. Tiba-tiba tanganku di pegang kuat.

> > > "Mengucap sayang mengucap....Asyhaduallailahaillallah......"ucapan itu
> > > dibisikkan ke telingaku di sertai dengan tangisan.Itu suara ibu.manusia
> > > yang pernah mendodoikan daku semasa kecil,manusia yang pernah menyuapkan
> > > nasi ke dalam mulutku,manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah
> > > merotanku kerana degil.

> > > "Bagaimana dengan keadaannya doktor?"Aku amati suara itu.Pasti itu suara
> > > abang.Mungkin abang baru sampai. "Tenat",jawab doktor dengan
> > > ringkas. "Itu 'kata doktor bang,jangan berserah kepada takdir sahaja.Kita perlu usaha".
> > > Sudah seminggu aku terlantar di wad ini,kenapa baru sekarang abang
> > > menjengah? datang lah ke sini,aku ingin berbicara denganmu. datanglah.....
> > > Tapi mataku.......semakin gelap.Adakah aku sudah buta? Tidak!!!!Aku tidak
> > > mahu buta.Aku masih ingin melihat dunia ini.

> > > "Sabarlah dik,banyak-banyak ingatkan Allah."Abangkah yang bersuara itu?
> > > Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kau lafazkan, abang.Tolonglah
> > > adikmu ini.Tolong bukakan mataku.

> > > "Tekanan darahnya amat rendah". sayup sayap kedengaran suara
> > > doktor.Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak.Ibu,kau hanya mampu
> > > menangis saja.dan bila tiba saatnya,kita akan
> > > berpisah.Tapi,ibu.....aku tidak mahu berpisah denganmu.Tolonglah
> > > ibu,selamatkan lah daku.

> > > "Yassin......".bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku.Aku tahu itu
> > > suara abang.Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu???
> > > Apakah aku sudah menghampiri maut???????Aku takut!!!!!!!

> > > Sedetik lagi sakaratul maut datang.Sedetik lagi izrail datang. Sedetik lagi
> > > malaikat maut dtang.Aku di ambang sakaratul maut...... Aku semakin tegang
> > > dan semakin sendat nafas di dada.Ketika itu,aku tidak ingat apa-apa
> > > lagi.Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku.Tapi yang pastinya sekarang,
> > > aku berdepan dengan sakaratul maut. "Tolong ibu tolonglah aku, aku
> > > takut".Tapi rintihan ku tidak di pedulikan.Apa mereka semua sudah pekak?
> > > Aku di lambung resah,gelisah dan penuh kesah.Keluhan dan rintihan.

> > > "Panas,dahaga,haus,panas........".tapi tiada siapa pun yang peduli.
> > > Nenekku datang,"Nenek...........".
> > > "Kau dahaga cu,kau lapar cu,mahu air??Ini gelas penuh air madu,kalau cucu
> > > mahu masuk syurga,minum air ini".
> > > "Ibu......". Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya.
> > > " Ini ibumu.Air susu ini membesarkanmu, nak.Buangkan islam, matilahdalam
> > > agama yahudi.....".
> > > Ayah.......kau datang ayah.......".
> > > "Matilah dalam agama yahudi anakku.matilah dalam agama nasrani
> > > Itulah agama yang membantu kau masuk ke syurga".
> > > "Nenek....ibu.....ayah......suara kau kah tadi??Kenapa kau
> > > berubahlaku??Atau suara syaitan yang ingin memurtadkan aku??

> > > "Mengucap sayang , mengucap.Asyhaduallailahaillallah......".Ucapan
> > > itu diajukan sekali lagi ke telingaku.Itu suara ibu.Tapi lidahku sudah
> > > menjadi kelu.

> > > Manusia-manusia berjubah hitam datang."Mari ikut kami". manusia-manusia
> > > berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau,katanya"Mari ikut
> > > kami".cahaya putih datang.datang kilatan
> > > hitam. Datang sinaran kuning.Cahaya merah datang

> > > "Apa ini,apa ini?.Akulah sakaratul maut.......!!!!!!".
> > > Kedinginan menjalar,merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung
> > > rambut dan kini seluruh jasadku di selimuti sejuk.dan kemudian
> > > datanglah malaikat maut di hujung kepalaku.
> > > "Hai jiwa yang keji,keluarlah dari kemurkaan Allah.......".Aku
> > > tersentak.Roh ku berselerak di dalam tubuhku.Lalu,innalillahi wainnailaihi rajiuun....
> > > Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah
> > > bangkai yang sebusuk-busuknya.

> > > Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku,seperti bau sampah yang amat busuk.
> > > "Apa yang busuk ni?Tak adakah orang yang mengangkat sampah
> > > hari ini?Ah,busuknya,hanyirnya,hancingnya......".
> > > "Assalamualaikum......".
> > > "Siapa yang memberi salam itu?".
> > > "Aku".
> > > "Kau siapa wahai pemuda???".
> > > Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku.Aku tidak pernah melihat orang
> > > yang sehodoh,sekotor,dan sebusuknya di dunia ini.rambutnya yang tidak
> > > terurus,baju yang di pakai berlumut hijau,kuning,coklat dan
> > > entah apa-apa warna lagi,dari lubang hidung,telinganya dan mulutnya
> > > terdapat nanah dan darah pekat keluar.Tanpa di
> > > pedulikannya......jijik,loya,aku rasa........teramat loya melihatnya.

> > > "Kau tak kenal aku?".
> > > "Tidak,jawabku tegas.Mana mungkin aku kenal kau sehodoh dan sejijik ini".
> > > "Aku sahabatmu,kau yang membuat aku hari-hari".
> > > "Bohong!".Aku menjerit sekuat hati.Biar semua penghuni wad ini
> > > mendengarnya.
> > > "Aku tak kenal engkau!Lebih baik kau pergi dari sini".
> > > "Akulah amalanmu yang keji..........".
> > > Aku terdiam.Aku tidak mampu berkata apa-apa lagi.Ya! aku teringat
> > > kini,semuanya telah pernah ku dengar dan ku pelajari dulu.Segala dosa dan
> > > keburukan yang kita lakukan di dunia,akan di jelmakan dalam sebagai suatu
> > > makhluk yang teramat hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti.

> > > Oh!Tuhan,aku banyak dosa.Aku memang lalai,cuai dan lupa dengan segala
> > > nikmat yang telah kau kurniakan.Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas
> > > kerana Allah.Pergaulanku bebas,tak kenal muhrim ataupun tidak.tapi itu
> > > semua telah berlalu dan dan sudah terlambat untuk bertaubat.Apa yang aku harus lakukan!!!!!

> > > Surah yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku.Aku melihat
> > > kaklong dan kak ngah menangis.Aku juga lihat mata abah bengkak.
> >> Tiba-tiba badanku di sirami air.Air apa ini?????
> > > "Tolong....sejuk!!!!Kenapa air ini berbau air kapur barus.Tolong jangan
> > > tekan perutku dengan kuat,sakit!!!!Kenapa ramai orang melihat
> > > aku???Aku malu.....malu.....malu......!!!!!!".

> > > Aku di usung ke suatu ruang.Aku lihat kain putih dibentangkan.Lalu
> > > diletakkannya aku di atas kain putih itu.kapas di bubuh di celah-celah
> > > badanku.Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu.

> > > "Nanti,tunggu!!jangan bungkus aku.Kenapa kalian semua buat aku macam
> > > ini?Tolong rimas....panas........".

> > > Kemudian aku di letakkan di suatu sudut.Beberapa orang termasuk tok imam
> > > menyembahyangkanku.Kelihatan ayah dan abang berada di saf yang pertama.Tapi
> > > kenapa aku di sembahyangkan? Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri?
> > > Aku teringat kata-kata ustazku dahulu.
> > > "Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan".Dan kini baru
> > > aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir,ruku',sujud dan tahiyyat.

> > > Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di dalam kotak kayu.
> > > Kotak apa ini?"Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah dan
> > > abang.Aku diusung setapak demi setapak".
> > > "Al-Fatihah!"Keengaran suara tok imam.Kelihatan ibu,kak long,kak ngah dan
> > > lain-lain mengekori di belakang.tapi kemana dia bawanya aku?".

> > > Nun jauh di sana,kelihatan tanah perkuburan kampungku.
> > > "Ke situkah aku dibawanya?Tolong turunkan aku,aku takut!!!!!!".
> > > Setibanya di tanah perkuburan,kelihatan satu liang yang besaiz dengan
> > > jasadku.Beberapa tangan memegangku,dan aku di turunkan ke dalam liang itu.

> > > "Perlahan-lahan",aku terdengar suara tok imam memberitahu."Tolong keluarkan
> > > aku dari sini!Aku seram!!!".Kini aku berada di dalam liang sedalam enam
> > > kaki.Sedikit demi sedikit pasir dan tanah menutupiku.
> > > "Tanah apa ini?".
> > > "Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah".
> > > "Innalillahiwa innailaihi rajiuuun.......Dari Allah kita
> > > datang,dan kepada Allah jualah kita kembali".
> > > Kedengaran bacaan talkin dari tok imam."Sesungguhnya mati itu benar alam
> > > barzakh itu benar,siratul mustaqim itu benar,syurga dan
> > > neraka itu jua benar........".Sayup sayap aku terdengar tok imam terus membaca
> > > talkin,tetapi makin lama makin hilang.Pandanganku makin lama,makin
> > > kabur dan terus tidak kelihatan.Tubuhku terasa telah di timbusi
> > > sedikit demi sdikit pasir dan tanah yang di lemparkan ke atasku.Terasa
> > > semakin gelap dan......aku kini keseorangan.

> > > "Nanti!Nanti!Tolong!Tolong ayah,ibu!Jangan tinggalkan aku seorang.Aku
> > > takut!!!Gelap!!!Panas!!!Tolong !!!!
> > >
> > > THIS IS A GOOD STORY BUT THE AUTHOR LEFT OUT ONE MOST IMPORTANT THING IN DEATH.....
> > >
> > > "SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM
> > > MENGHIRIS DAGING DAN TULANG SERENTAK...DAN SAKITNYA HINGGA KE AKHIRAT."

> > > Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu
> > > manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap
> > > hidup dalam kenangan.Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan,
> > > lebih baik cinta itu tak pernah hadir.Kecewa bercinta bukan bermakna dunia
> > > sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah
> > > dilupakan.Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya... Tapi ia amat
> > > menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa...
Back to top Go down
View user profile
prince
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 475
Join date : 2008-02-29
Age : 33
Location : HEAVEN KIGDOM

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Tue Mar 04, 2008 12:02 am

salam..

nana... ish.. mmg la terima kasih ingat kan...

tapi....... takut gak..

adeh amalan x cukup lagi.. king
Back to top Go down
View user profile
araa_nana
sehati sejiwa
sehati sejiwa
avatar

Posts : 415
Join date : 2008-03-03
Age : 27
Location : pink house

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Tue Mar 04, 2008 1:03 am

prince wrote:
salam..

nana... ish.. mmg la terima kasih ingat kan...

tapi....... takut gak..

adeh amalan x cukup lagi.. king

hoho..samela kite prince.. pale
takut ble pk psl ajal ni... Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
prince
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 475
Join date : 2008-02-29
Age : 33
Location : HEAVEN KIGDOM

PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   Tue Mar 04, 2008 7:51 am

araa_nana wrote:
prince wrote:
salam..

nana... ish.. mmg la terima kasih ingat kan...

tapi....... takut gak..

adeh amalan x cukup lagi.. king

hoho..samela kite prince.. pale
takut ble pk psl ajal ni... Crying or Very sad

Btul ke Nana.. huhu x sangka r sama-sama takut.. X pe.. Prince protect Nana k.. Jgn risau.. Prince ni macam THE SAVIOUR utk abad ini.. king
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: 7 jenis wajah mayat di dalam kubur   

Back to top Go down
 
7 jenis wajah mayat di dalam kubur
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SEMBANG SAYANG :: Artikel dan Cerita :: Spiritual dan agama-
Jump to: